He penjat la presentació del conte EL DRAC, un altre conte al Google Docs a veure si així per fi es pot sentir. Cliqueu l'enllaç i després d'obrir-se, cliqueu "Descarrega" a dalt a l'esquerra, i un cop al power point anar a "veure presentació". Ah! i engegueu els altaveus:
http://docs.google.com/fileview?id=0B3SH0GOmik5IZGQzZDg5YjUtZDQ0Ny00NGFlLWJlNmEtZjI2MWRkNzA3ZDgx&hl=ca
divendres, 19 de febrer del 2010
dissabte, 2 de gener del 2010
El Drac, un altre conte
Sóc tutora d’una aula d’acollida i els meus alumnes són nois i noies d’ESO arribats de tot el món.
El col·lectiu que mostra més dificultats d’expressió en la nostra llengua és el de llengua xinesa, per la qual cosa estem sempre buscant motivacions, eines, projectes per engrescar-los i facilitar-los la parla en català.
Per Sant Jordi vam escoltar i llegir la tradicional llegenda i va ser a partir d’aquí que vam iniciar un treball de creació i expressió oral amb un petit grup d'alumnes: cinc xinesos i un àrab. Volíem crear un conte amb el drac com a protagonista (el drac també és un element tradicional en la cultura xinesa) però modificant la llegenda tradicional.
Primer van inventar i escriure el conte entre tots. Després el vam fragmentar, de cada part van fer una il·lustració amb la tècnica del collage i vam escanejar-les per convertir-les en arxius jpg. Després de tot el procés de creació vam gravar les veus per treballar l’expressió oral.
Finalment vam muntar les imatges i les veus en una presentació Powerpoint. Aquí teniu el resultat (el slideshare no ens permet sentir el so, oh!):
El col·lectiu que mostra més dificultats d’expressió en la nostra llengua és el de llengua xinesa, per la qual cosa estem sempre buscant motivacions, eines, projectes per engrescar-los i facilitar-los la parla en català.
Per Sant Jordi vam escoltar i llegir la tradicional llegenda i va ser a partir d’aquí que vam iniciar un treball de creació i expressió oral amb un petit grup d'alumnes: cinc xinesos i un àrab. Volíem crear un conte amb el drac com a protagonista (el drac també és un element tradicional en la cultura xinesa) però modificant la llegenda tradicional.
Primer van inventar i escriure el conte entre tots. Després el vam fragmentar, de cada part van fer una il·lustració amb la tècnica del collage i vam escanejar-les per convertir-les en arxius jpg. Després de tot el procés de creació vam gravar les veus per treballar l’expressió oral.
Finalment vam muntar les imatges i les veus en una presentació Powerpoint. Aquí teniu el resultat (el slideshare no ens permet sentir el so, oh!):
Etiquetes de comentaris:
acollida nouvinguts,
expressió oral,
TIC,
tradicions,
visual i plàstica
EL DRAC, a Improvisa
El conte ens va quedar tan bé, que havíem de donar continuïtat a la feina feta. Improvisa va ser l’eina adequada.
Amb un programa d’edició d’imatges vam crear unes quantes imatges secundàries més.
Vam polir les gravacions de veu amb un editor de so i vam afegir alguns fragments musicals que ens agradaven pel nostre conte.
Amb tots aquests arxius vam crear les carpetes d’imatges i sons i els vam publicar a l’aplicació Improvisa.
El resultat del treball el podem gaudir de diverses formes:
- Buscant l’ordre dels fragments del conte, intercalant música i imatges secundàries, per fer una composició del conte complet.
- Jugar aleatòriament amb les imatges i els sons, creant noves línies narratives.
- Utilitzar unes altres carpetes de sons amb les nostres imatges o a la inversa.
- Fer gravacions i enviar-les als nostres correus electrònics o a d’altres.
Hem trobat una eina per explicar i jugar amb els contes!
El podeu trobar en aquest enllaç amb la guia didàctica d’Improvisa:
http://www.improvisa.cat/help/ca/propuestas/centre_DrPuigvert.html
Amb un programa d’edició d’imatges vam crear unes quantes imatges secundàries més.
Vam polir les gravacions de veu amb un editor de so i vam afegir alguns fragments musicals que ens agradaven pel nostre conte.
Amb tots aquests arxius vam crear les carpetes d’imatges i sons i els vam publicar a l’aplicació Improvisa.
El resultat del treball el podem gaudir de diverses formes:
- Buscant l’ordre dels fragments del conte, intercalant música i imatges secundàries, per fer una composició del conte complet.
- Jugar aleatòriament amb les imatges i els sons, creant noves línies narratives.
- Utilitzar unes altres carpetes de sons amb les nostres imatges o a la inversa.
- Fer gravacions i enviar-les als nostres correus electrònics o a d’altres.
Hem trobat una eina per explicar i jugar amb els contes!
El podeu trobar en aquest enllaç amb la guia didàctica d’Improvisa:
http://www.improvisa.cat/help/ca/propuestas/centre_DrPuigvert.html
http://www.improvisa.cat/improvisacio.php?idReg=aWRSZWc9c2VzaW9uNDE4MjY1MTcwMl8yNDU=
Etiquetes de comentaris:
acollida nouvinguts,
expressió oral,
per jugar amb l'ordinador,
TIC,
tradicions
dissabte, 26 de desembre del 2009
L’arbre ja està guarnit!!
Arbre de Nadal 09 IES Dr.Puigvert
Hem rebut moltes participacions i aquest és el resultat. Alguns arbres no els hem pogut posar en aquesta presentació per no coincidir el format o no funcionar amb aquesta aplicació.
Aquesta ha estat una activitat col·laborativa de tots els membres de l'institut (alumnes, famílies, profes i personal) a partir d'una proposta de l'Associació d'Alumnes per guarnir l'arbre de Nadal utilitzant les noves tecnologies. El nostre arbre virtual, construït entre tots, va ser projectat al vestíbul de l'institut.
Hem rebut moltes participacions i aquest és el resultat. Alguns arbres no els hem pogut posar en aquesta presentació per no coincidir el format o no funcionar amb aquesta aplicació.
Aquesta ha estat una activitat col·laborativa de tots els membres de l'institut (alumnes, famílies, profes i personal) a partir d'una proposta de l'Associació d'Alumnes per guarnir l'arbre de Nadal utilitzant les noves tecnologies. El nostre arbre virtual, construït entre tots, va ser projectat al vestíbul de l'institut.
dijous, 17 de desembre del 2009
"IMPROVISA. Animacions sonores"
És una aplicació de KTON Y CÍA que et permet crear composicions audiovisuals tot tocant el teclat del teu ordinador. Com?
Entra a l’aplicació: http://www.improvisa.cat/

Entra a l’aplicació: http://www.improvisa.cat/
Selecciona una carpeta d’imatges o animacions i una altra de sons i toca el teclat com si toquessis les tecles d’un piano. Pots també enregistrar les teves composicions i enviar-les a qui tu vulguis o publicar-les a l’aplicació.
A “llista de publicats” pots veure i sentir peces publicades per altres persones i parant la gravació pots tu també improvisar amb les mateixes imatges i sons.
Si tot això t’agrada, pots fins i tot crear les teves pròpies carpetes de sons i d’imatges donant-te d’alta com a usuari i seguint les instruccions que et facilitaran.
Aquí teniu algunes peces amb carpetes que jo he fet. Per que funcioni haureu de copiar l’enllaç en el vostre navegador.
A “llista de publicats” pots veure i sentir peces publicades per altres persones i parant la gravació pots tu també improvisar amb les mateixes imatges i sons.
Si tot això t’agrada, pots fins i tot crear les teves pròpies carpetes de sons i d’imatges donant-te d’alta com a usuari i seguint les instruccions que et facilitaran.
Aquí teniu algunes peces amb carpetes que jo he fet. Per que funcioni haureu de copiar l’enllaç en el vostre navegador.

LES LLUMS DE LA CIUTAT
http://www.improvisa.cat/improvisacio.php?idReg=aWRSZWc9c2VzaW9uNTk5OTY3MjM2XzY0NQ= (atenció: cal posar també el signe =)
MOSAIC DE LLUMS
http://www.improvisa.cat/improvisacio.php?idReg=aWRSZWc9c2VzaW9uMzIzNTE0NDUwOV83MDA= (atenció: cal posar també el signe =)
Etiquetes de comentaris:
per jugar amb l'ordinador,
TIC,
visual i plàstica
dissabte, 12 de desembre del 2009
ARRIBA EL NADAL!!! Una proposta per celebrar-ho a l'IES Dr. Puigvert
Des de l’Associació d’alumnes convidem a tots els habitants de l’institut i les seves famílies a participar en una acció conjunta per celebrar junts l’arribada del Nadal.
Hem volgut que sigui respectuosa amb el medi ambient, participativa, divertida, educativa, original, econòmica, neta, activa, utilitzant noves tecnologies... i sobretot feta entre tots i totes.
¿¿¿¿ Què cal fer ????
Al blog de l’Associació d’alumnes: http://alumnespuigvert.blogspot.com/ i l’apartat de l’Associació d’Alumnes de la web de l’institut http://www.iespuigvert.org/ trobareu la proposta. Entreu i mireu.
El resultat de la vostra part de l’acció caldrà que estigui enllestida i enviada abans del dia 20 de desembre.
Només us donem una pista: Entre tots i totes haurem guarnit el nostre arbre de Nadal.
Tranquils!, ho podreu veure l’última setmana del trimestre al vestíbul de l’institut.
I durant les vacances de Nadal podreu veure totes les participacions a la nostra web i al blog.
Hem volgut que sigui respectuosa amb el medi ambient, participativa, divertida, educativa, original, econòmica, neta, activa, utilitzant noves tecnologies... i sobretot feta entre tots i totes.
¿¿¿¿ Què cal fer ????
Al blog de l’Associació d’alumnes: http://alumnespuigvert.blogspot.com/ i l’apartat de l’Associació d’Alumnes de la web de l’institut http://www.iespuigvert.org/ trobareu la proposta. Entreu i mireu.
El resultat de la vostra part de l’acció caldrà que estigui enllestida i enviada abans del dia 20 de desembre.
Només us donem una pista: Entre tots i totes haurem guarnit el nostre arbre de Nadal.
Tranquils!, ho podreu veure l’última setmana del trimestre al vestíbul de l’institut.
I durant les vacances de Nadal podreu veure totes les participacions a la nostra web i al blog.
dimarts, 24 de novembre del 2009
"D'on ets? Quin idioma parles?", un documental de Xavier Gaja

És un documental de 24 minuts sobre la vida de tres nois amb llengua materna no catalana ni castellana que parlen amb tota normalitat a Vic, utilitzant el català entre d'altres idiomes. Un documental sobre la normalització lingüística però també social. Esta dirigit per Xavier Gaja i es va rodar el mes de maig a Vic.
Al desembre el tornaran a passar per Btv i la xarxa de televisions de comarques.
Per veure'l:
http://www.granangular.cat/fitxadocu.php?ID=479
Etiquetes de comentaris:
acollida nouvinguts,
documental
Subscriure's a:
Missatges (Atom)